
Tohle jsem vyfotil v roce 2022 před jedním pneuservisem tady v Olomouci. Jedná se o služební auto, kde se převáží radiofarmaka do nemocnic v ČR, tohle auto je pro Moravu.
Galerie mých vlastních fotek a renderů v POVRay a Blenderu. Pozor, některé snímky jsou vhodné pouze pro lidi starší než 18 let!
Tahle scéna dnes již z velmi letitého raytracing rendereru POVRay je stará asi 10 let. A stále se v této kvalitě (nic moc) renderuje déle než hodinu.
FurAffinity je galerie obrázků od umělců pro všechny. Já si vybral několik velmi pěkných a mám je na ploše počítačů doma i v práci.
Tohle je scéna ze hry Detroit Become Human, kreslená umělcem GeeWolf.
Scéna připomínající hru Skyrim od SmartyDragon:
Pěkný wallpaper pořízený během hraní hry Detroit
Další z Detroitu, tentokrát přímo můj screenshot připomínající, že i roboti jako já jsou živý (někdy) 😀
Vlastní výtvor v Blenderu, tentokrát pro dva monitory vedle sebe
A opět noční scéna z Detroitu, stále safe for work i když už o něco více sexy.
A dokončíme to mými screenshoty ze Skyrimu
Když už sedím doma s jarní alergií na břízu, která stále ještě kvete po oknem, tak jsem si doma udělal čističku vzduchu a trochu přestěhoval moje IT doupě.
V popředí piáno Roland FP30, vedle něj mixážní pul Xenix, reprobedny B&W, mikrofon Rode Procaster, monitory a sluchátka Beyerdynamics 990Pro. Vy ostatní si užívejte krásnou sobotu venku, já budu rád, až ta bříza odkvete. 🙂
Včera vyšel Blender 4.4, tak jsem Vyrenderoval všechny scény v novém. Zde je galerie různých historických verzí a jejich obrázků. Vše je v Cycles na CPU AMD Ryzen 5800x (4.5GHz, 8 jader, 16 vlákem), 64GB DDR4 RAM, 3200T/s. Při renderingu se vyplatí nastavit velikost tiles na co nejmenší a pokud možno tak malou 128×128 nebo i 64×64, aby se to vešlo do L3 nebo L2 cache v CPU.
Blender 2.83, rendering to minuty:
Blender 3.1 (cca 3 minuty):
Blender 4.2 (minuta):
BMW 27, tohle asi není scéna z titulní strany nějaké verze blenderu, ale často se používá pro benchmark, takže budeme měřit na sekundy. Btw, tento obrázek byl možná pěkný v době Blender 2.7, ale mě se prostě nelíbí a ta scéna se dá dneska udělat mnohem lépe a renderovat mnohem rychleji, než dnešních: 608sekund! Lépe vypadala auta už ve hrách Need For Speed se 60fps.
Bolts (šrouby) je moje vlastní animace vytvořená jednak po hraní si s pluginem na vytváření závitů (a to skutečně hodně detailních) a šroubů. Zde se jedná hlavně o výpočet kolizí při pádů (zcela dle tvaru objektu a nikoliv bounding box). Render do 20s:
Escherova kostka, opět moje vlastní scéna, do 5s:
Flowers scattering – ukázková scéna jak rozmístit hodně květin na louku tak, aby to vypadalo přirozeně (náhodné otočení a sklon v simulovaném větru). Rendering je „hned“, je to pro animace:
Lone-Monastery Scéna, tohle už je hodně náročná scéna na čas, protože se zde uplatňuje pokud možno fyzikálně přesná distribuce energie světla a odrazů od všech ploch. Renderuje se interně v 16b na kanál a používá se postprocessing pro věrnost scény (63 minut):
Animace inspirovaná Youtuberem 3D Sage (2s na EEVEE, cca 20s na Cycles):
Not Safe for Work (NSFW) – Moje vlastní scéna, kde jsem si udělal galerii soch a mých dalších Blender objektů. Pozor, gay tématika. Rychlost renderu cca 5 minut: